סיורים וקבוצות

נגב זו עם כל הכיתה!

עכשיו בנגב זו, סיורים חווייתיים ומעשירים לילדי כתות א-ו', לחטיבות הביניים ולילדי החינוך המיוחד.
מורים ומנהלים יקרים, בואו עם בית הספר שלכם ליום כיף, מעשיר ומלמד בו יזכו התלמידים להכיר את חיות הנגב-זו, ללמוד על בעלי החיים
האקזוטיים שלנו וליהנות מהסיור המרתק שיועבר ע"י המומחים שלנו!

סיורים לבתי ספר יסודיים

  • א׳-ב׳
  • ג׳-ד׳
  • ה׳-ו׳

חי-צומח-דומם

מה ההבדל בין סלע, עץ וציפור? ובין ציפור לנחש? האם הם זקוקים לאותם דברים? נבחן את מאפייני החיים והצרכים הבסיסיים לקיום חיים. נלמד על מבנה בעלי חיים והשוני ביניהם ובאורח חייהם, נכיר את כדור הארץ כסביבת חיות ואת הגורמים הדוממים והחיים המרכיבים אותו. בנוסף, נחשף למגוון בעלי החיים והצמחים המתקיימים על פני כדור הארץ.

משך הסיור: 90 דקות / 180 דקות

 

תקשורת

איך מדברים הבבונים? מדוע צבעוניים הפרפרים? למה מייללים התנים והאם הנחשים לוחשים? נכיר וניחשף אל דרכי התקשורת השונים בעולם החי. נלמד על מערכות החושים השונות של בעלי חיים, על חשיבות התקשורת בין בעלי חיים ובין בעלי חיים לסביבה ונחקור את דרכי קליטת המידע מהסביבה של בעלי חיים שונים.

משך הסיור: 90 דקות / 180 דקות

 

מגוון ביולוגי

האם רק בישראל יש מדבר? האם החיות בו דומות לשאר? מדוע ישנם הרבה סוגי נחשים? והאם חשוב לשמור על כולם? בסיור זה נכיר את כדור הארץ כסביבת חיים ואת הגורמים המרכיבים אותו. כמו כן, נלמד על מגוון בעלי החיים והצמחים המתקיימים בו. נחקור כיצד מיני בעלי חיים שונים מתקיימים זה לצד זה וניחשף להשפעותיו של האדם על המגוון הביולוגי.

משך הסיור: 90 דקות / 180 דקות

 

מחזוריות ועונתיות

אילו מחזורים קיימים בטבע? לאן עפים השקנאים והחסידות? היכן מבלים הנחשים בקיץ? וכיצד יודעים היעלים להתכונן לחורף? יחד נכיר את עונות השנה ונלמד כיצד הן משפיעות על בעלי החיים השונים. ניחשף לתנאי מזג האוויר השונים וכיצד בעלי החיים מתמודדים איתם. נכיר בעלי חיים נודדים ונלמד על מסעותיהם. נפגוש כאלו שנכנסים לתרדמות ונבחן כיצד התנהגויות אלו משפיעות על אורח חייהם.

משך הסיור: 90 דקות / 180 דקות

חי-צומח-דומם

מה ההבדל בין ציפור לנחש? האם הם זקוקים לאותם דברים? וחיים באותם מקומות? מדוע ישנם הרבה סוגי נחשים? נבחן את מאפייני החיים והצרכים הבסיסיים לקיום חיים. נכיר דרכים שונות בהן משיגים בעלי החיים את צרכיהם. נכיר את כדור הארץ כסביבת חיים ואת הגורמים המרכיבים אותו. בנוסף, נחשף למגוון בעלי החיים והצמחים המתקיימים בו.

משך הסיור: 90 דקות / 180 דקות

התאמה בין מבנה לתפקוד

האם מקור הציפור מגלה מה היא אוכלת? האם שיניהם של אוכלי העשב דומות לשיני הטורפים? ומדוע לשועל הפנק אוזניים כה גדולות? נכיר את התאמות בעלי חיים לתפקוד בסביבות שונות. נבחן סוגי תנועה שונים ונלמד על חשיבותם עבור בעלי החיים. נחקור שלדים שונים של בעלי חיים ואת הקשר בין מבנה השלד לשרירים. נלמד כיצד שומרים בעלי החיים על בריאות השלד וכיצד זה משפיע על אורח חייהם.

משך הסיור: 90 דקות / 180 דקות

מגוון ביולוגי

מה הקשר בין אנפית הבקר וחזירי הבר? מדוע יש הרבה מיני נחשים? והאם חשוב לשמור על כולם? בסיור זה נלמד על מגוון בעלי החיים והצמחים המתקיימים על פני כדור הארץ וכיצד הם מתקיימים זה לצד זה. כמו כן, ניחשף להשפעותיו של האדם על המגוון הביולוגי ומדוע הוא חשוב לקיומם של בני האדם? נכיר את המחלקות השונות המרכיבות את ממלכת החי.

משך הסיור: 90 דקות / 180 דקות

ביות

מה ההבדל בין כלב וזאב? מהם השימושים השונים שעושים בני האדם בבעלי החיים? כיצד החלו בני האדם לביית בעלי חיים? נלמד על תהליך הביות, נדון בנושא חיות מחמד והשיקולים שיניעו אותנו לפני אימוץ בעל חיים. נלמד על חוק צער בעלי חיים ונחשף לצרכיהם השונים של חיות מחמד וחיות משק. בנוסף, נלמד מהם מינים פולשים וניחשף להשפעותיו של האדם על המגוון הביולוגי.

משך הסיור: 90 דקות / 180 דקות

התאמה בין מבנה לתפקוד

האם מקור הציפור מגלה מה היא אוכלת? האם שיניהם של אוכלי העשב דומות לשיני הטורפים? ומדוע לשועל הפנק אוזניים כה גדולות נבחן את התאמות בעלי החיים לסביבות שונות. נכיר סוגי סביבות חיות, נלמד על חשיבותם ועל יחסי הגומלין בין בעלי החיים ובין בעלי החיים והסביבה. נחקור את מבנה בעלי חיים שונים בסביבות שונות וניחשף להשפעותיו של האדם על המגוון הביולוגי.

משך הסיור: 180 דקות

תקשורת

כיצד מעלה הצבי פוסט? ואיך נראית קבוצת וואטסאפ של משפחת הזאבים? בסיור זה נבחן את דרכי התקשורת השונים בעולם החי. נלמד על חשיבות התקשורת בין בעלי חיים ובין בעלי החיים לסביבה ונחקור את דרכי קליטת המידע של בעלי חיים שונים. ניחשף אל מערכות העצבים של בעלי החיים, נלמד על מבנה מערכת העצבים ותפקודה – ונחקור תגובת בעלי חיים לסוגי גירויים שונים.

משך הסיור: 180 דקות

מגוון ביולוגי

מהם ההבדלים בין שועל מצוי שועל פנק? בין צב יבשה לצב ביצה? יחד ניחשף אל מגוון בעלי החיים והצמחים המתקיימים על פני כדור הארץ. נחקור כיצד מיני בעלי חיים מתקיימים זה לצד זה. כמו כן, ניחשף להשפעותיו של האדם על המגוון הביולוגי ומדוע הוא חשוב לקיומם של בני האדם? נכיר את המערכות והמחלקות השונות המרכיבות את ממלכת החי.

משך הסיור: 180 דקות

נשימה

כיצד נושמים הפרפרים? ומדוע מתנשפים הזאבים? כיצד נושמים האליגטורים במהלך שנת החורף מקרקעית האגם? נכיר את מערכות הנשימה השונות של בעלי החיים. נלמד על חשיבות החמצן בגופם של בעלי חיים שונים. נחקור את ההבדלים בצרכי החמצן השונים של בעלי חיים וכיצד אלו משפיעים על אורח חייהם. כמו כן, נעמוד על האחידות והשוני במערכות הנשימה בין המחלקות השונות.

משך הסיור: 180 דקות

אנרגיה – אור וקול

האם האור משנה את צבעי הטווס? וכיצד האריות שואגים? בסיור זה נלמד על חשיבותו של האור לבעלי חיים, ניחשף לתחום האור ההנראה, ובעלי חיים הרואים מחוץ לאור הנראה. נכיר כיצד האור משפיע על השעון הביולוגי שלנו ושל בעלי החיים. ניחשף למושג "זיהום אור" ונלמד על דרכים להתמודד איתו. נכיר את הדרכים השונות בהן משמש קול את בעלי החיים. נבחן את האיברים השונים המשמשים להפקת קול ואת הסיבות השונות של בעלי החיים ליצירת קול.

משך הסיור: 180 דקות

סיורים לתלמידי החטיבה והתיכון

  • ז׳-ט׳
  • כיתות י׳
  • י״א-י״ב

רבייה

למה צריך הטווס זנב כה מרשים ויפה למרות שהוא מכביד ומסכן את חייו? כיצד מצליחים הדורבנים להזדווג עם קוצים כאלו מסוכנים? מדוע מתרבים בעלי החיים? האם לכולם אותה צורת רבייה? נפגוש מקרוב חרקים, רכיכות, דו-חיים וביצי בעלי חיים באמצעותם נלמד על ונבחין בין צורות הרבייה השונות בעולם החי. במהלך הסיור נדון ונחווה תהליכים הקשורים לרבייה בעולם החי.

משך הסיור: 180 דקות

 

ביומימקרי

מה הקשר בין שועלים וצה"ל? מדוע להמציא מחדש את הגלגל כאשר ניתן למצוא פתרונות טכנולוגיים בעזרת בעלי החיים? מהו תחום הביומימיקרי? תחום מדעי טכנולוגי השואף למצוא פתרונות הנדסיים ומדעיים בהשראתם של בעלי החיים ועולם הטבע. ישנם אינסוף מוצרים, טכנולוגיות ופתרונות שהועתקו או קיבלו השראה מעולם הטבע. בסיור זה ניחשף לתכונות השונות של בעלי חיים שונים שהיוו מקור להשראה בפיתוח טכנולוגיות קיימות.

משך הסיור: 90 דקות

 

ביות

מה ההבדל בין כלב וזאב? מהם השימושים השונים שעושים בני האדם בבעלי החיים? כיצד החלו בני האדם לביית בעלי חיים? נבחן את ההבדלים בין בעלי חיים מבויתים לבין חיות בר. נדון בנושא חיות מחמד ואימוץ בעל חיים. נלמד על חוק צער בעלי חיים ונחשף לצרכיהם השונים של חיות מחמד וחיות משק. נדון בתפקידם של גני חיות בעידן המודרני, מטרתם והאם יש צידוק לקיומם.

משך הסיור: 180 דקות

 

המגוון הביולוגי

מה ההבדל בין חיוויאי, עיט ונשר? מדוע חשוב להבחין ביניהם? נכיר את מגוון בעלי החיים המתקיימים על פני כדור הארץ וכיצד הם מתקיימים זה לצד זה. ניחשף להשפעותיו של האדם על המגוון הביולוגי ונלמד על בעלי חיים בסכנת הכחדה ועל הסיבות להכחדתם. נחשף אל מחקרים ומאמצי השימור המתקיימים בישראל ובעולם. נדון בתפקידם של גני החיות בעידן המודרני, מטרתם והאם יש צידוק לקיומם.

משך הסיור: 180 דקות

 

התנהגות בעלי חיים

מדוע מתנגחים היעלים? על מה כועסים הבבונים? במהלך סיור זה נחשף לדפוסי ההתנהגות השונים של בעלי החיים ונבחן את הסיבות מאחורי ההתנהגויות הללו. נדון בחושים ואיברים הדורשים לקיום התנהגויות שונות. נכיר דפוסי התנהגות מולדים ונלמדים, נלמד על סוגי תקשורת שונים, אופן העברת מסרים ותהליכי הלמידה בבעלי החיים.בנוסף, ניחשף להתנהגויות רבייה שונות של בעלי החיים מהמחלקות השונות.

משך הסיור: 180 דקות

 

אבולוציה

מה ראה דארווין במסעו באיי הגלאפגוס? האם החזק ביותר שורד? מהי תאוריית האבולוציה? נחשף לעדויות באשר להשתנות המינים והתפתחותם במהלך השנים. נדון על מוטציות ונכיר בעלי חיים מוטנטים. נחקור השפעה אפשרית של האדם על תהליכי ההתפתחות של המינים השונים וכיצד השפעה זו מתרחשת. נבחן דרכים לתיקון והקטנת השפעתו של האדם על הסביבה ועל התהליכים המתרחשים בה.

משך הסיור: 180 דקות

מאפייני הסביבה, אנרגיה יחסי גומלין

מהם המאפיינים הביוטיים והאביוטיים המרכיבים את הסביבה? האם טורפים מושפעים מכמות המשקעים השנתית? מה הקשר בין נמלה, עץ ופטריה? נכיר את יחסי הגומלין המרכיבים מערכת אקולוגית, נדון ביחסי ההזנה בין יצרנים לבין צרכנים ויחסי טורף נטרף. נבחן תחרות בתוך אוכלוסיות ובין אוכלוסיות וניחשף ליחסי שיתוף (סימביוזה) מסוגים שונים. בנוסף, נלמד על דרכי מעבר אנרגיה בין הגורמים המרכיבים את המערכת האקולוגית.

משך הסיור: 180 דקות

 

תהליכים אבולוציוניים והתאמה לבית הגידול

מה ראה דארווין במסעו באיי הגלאפגוס? האם החזק ביותר שורד? מהי תאוריית האבולוציה? בסיור זה נכיר לעומק את תאוריית האבולוציה כאשר נבחן שונות התנהגותית ופיזיולוגית בין פרטים ונחקור את ההשלכות על הברירה הטבעית. נבחין בתוצריה של הברירה הטבעית ונבחן סוגי התאמות של בעלי חיים שונים לבתי גידול שונים. נדון בהשפעתם של אירועים אקראיים על הרכב אוכלוסיות ועל אופן הופעתם של מינים חדשים.

משך הסיור: 180 דקות

 

השפעת האדם על הסביבה ועל תהליכי ההתפתחות של מינים שונים

מהן השפעותיו של האדם על הסביבה? האם פרדס הוא שטח טבעי? האם חתולי רחוב מסוכנים לסביבה? נדון על השלכותיה של חקלאות אינטנסיבית, תעשייה ובנייה ונצפה מקרוב במחיר הסביבתי של התרחבות ההתיישבות האנושית. בנוסף, נחקור השפעה אפשרית של האדם על תהליכי התפתחות של מינים שונים ונבחן דרכים לתיקון והקטנת חתימתו של האדם על הסביבה.

משך הסיור: 180 דקות

 

מערכות ההובלה, הנשימה וההפרשה

האם לחגב יש ריאות? כיצד נראה ליבו של הנחש? ומאיפה משתין הדג? נחקור את המבנה והתפקוד של מערכות ההובלה, הנשימה וההפרשה בחרקים, דו חיים, זוחלים, עופות ויונקים. נעמוד על ההבדלים בין המחלקות השונות. נבחן את ההתאמות השונות של מערכות הגוף בהתאם לסביבת המחייה של בעלי החיים.

משך הסיור: 180 דקות

 

רבייה ומערכות הרבייה בבעלי חיים

למה צריך הטווס זנב כה מרשים ויפה למרות שהוא מכביד ומסכן את חייו? כיצד מצליחים הדורבנים להזדווג עם קוצים כאלו מסוכנים? מדוע מתרבים בעלי החיים? האם לכולם אותה צורת רבייה? נפגוש מקרוב חרקים, רכיכות, דו-חיים וביצי בעלי חיים, באמצעותם נלמד על ונבחין בין צורות הרבייה השונות בעולם החי. במהלך הסיור נעמיק בהכרת מערכות הרבייה בעופות וביונקים ונבחין בין התאמות תהליכי הרבייה לסביבת המחייה של בעלי חיים שונים.

משך הסיור: 180 דקות

סיורים לחינוך המיוחד

  • חינוך מיוחד

עולם היצורים החיים וסביבתם

מה ההבדל בין סלע, עץ וציפור? ובין ציפור ונחש? האם להם אותם צרכים? בסיור זה נבחן את מאפייני החיים והצרכים הבסיסיים לקיום חיים. נלמד על מבנה בעלי חיים והשוני ביניהם ובאורח חייהם. נכיר את כדור הארץ כסביבת חיות ואת בעלי החיים והצמחים המתקיימים בו. נחקור את השפעותיו של האדם על הסביבה ונלמד מדוע חשוב לשמור עליה.

משך הסיור: 90 דקות

בואו לסיור בנגב זו